Hoe werd ontdekt dat de Mexicaanse griep anders was dan een "gewone" griep?

Er gingen - naar nu blijkt - toch niet veel mensen aan dood? Wat was er anders dan normaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Geloof niks van wat xinix zegt.
Mexicaanse griep is anders om dat het 'samengesmolten' is met een een dierlijk virus, namelijk die van varkens. Daardoor ontstaan een nieuwe variant. Voorwaarde voor een wereld wijde verspreiding is dan nog dat het makkelijk overdraagbaar is tussen mensen. Meestal is het alleen tussen dieren en moeilijk tussen mens en dier. In dit geval is het dus ook makkelijk overdraagbaar tussen mensen. Zo weet je dus ook dat je met een nieuw virus te maken hebt.
Zie link voor meer info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat het Mexicaanse Griep virus uiteindelijk niks met varkens te maken heeft (zie de ophef in Egypte). Bovendien: de vraag was hoe ze daar achter kwamen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hst heeft wel degelijk met varkens te maken, ze hebben de naam alleen veranderd omdat het anders slecht zou zijn voor de vlees industrie.
En zoals ik al zei: ze komen erachter omdat er besmetting tussen mensen plaats vind. En omdat het een virus is wat origineel alleen bij dieren voorkomt is de kans groot dat het immunsysteem van de mens het niet goed kan verwerken.
Ik snap je vraag niet helemaal.
Maar virussen (griep) kun je gewoon voor testen met bloedonderzoek. Als ze merken dat in een bepaalde regio veel mensen ziek worden door griep, testen ze simpel weg deze mensen. En aan de samenstelling van het virus kun je zien dat het anders is als normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt virussen leven inderdaad niet... Het is alleen maar een stukje dna en kan niet vermeerderen buiten een gastheer... Klopt helemaal... +1 als ik dat mocht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha mag jij het ook niet meer? Join the clan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag de pret niet drukken, ook al is het levenslang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies

Andere antwoorden (1)

Deze griep leeft en verandert steeds, dat is het verschil...
Dus er kan er zomaar een ontwikkelen waar we totaal geen antwoord op hebben en dat is verontrustend naar mijn idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt toch voor alle griepsoorten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is ook zo, maar de a-griep is er niet meer en de spaanse griep of de hongkong griep ook niet... Deze, daar moeten we nu mee omgaan, die andere niet.... En de spaanse griep van 1918, 1919 die had 100 miljoen slachtoffers gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol wat een onzin allemaal. Spaanse griep: 20 tot 100 mln doden staat op wiki. Wat ik altijd geleerd heb is 40 mln. En elke griep veranderd steeds, en griep leeft niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha mag jij het ook niet meer? Join the clan.