Wat is het snelste dier ter wereld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet aan de antwoorden dat er veel antwoorden kunnen worden gegeven, bedoel je relatief, eigen kracht of gewoon het snelst?

Het beste antwoord

Het snelste dier in de wereld is de jachtluipaard,ook wel cheeta.Deze bereikt (kortstondig) een snelheid van 120 kilometer per uur.
Een slechtvalk is sneller ,maar die maakt gebruik van de aantrekkingskracht en de valsnelheid.

Maar op eigen kracht is de cheeta het snelste dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De slechtvalk is het snelste dier ter wereld en kan snelheden bereiken van 300 km/u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Relatief gezien is de kolibri het snelste dier op aarde. Deze legde op film per seconde 385 keer de afstand van zijn eigen lengte af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de slechtvalk
gevolgd door de gierzwaluw en de zeilvis.
volgens deze info:
http://blogger.xs4all.nl/yap/archive/2006/09/08/121280.aspx