Pas geboren vogeltjes dood op terras, waarom vallen die naar beneden ?

ik heb nu al 2x een dood vogeltje gevonden wat dood op mijn terras ligt. ze hebben nog niet eens veren. ik denk dat ze net pas uit het ei komen.

waarom vallen die naar beneden ? ze kunnen nog niet proberen te vliegen zo jong al. of zijn die dood geboren dat de ouders ze weg gooien ?
of worden ze gepakt door andere dieren ofzo ?

Het zijn musjes

Toegevoegd na 40 seconden:
Ze zitten wel heel hoog trouwens die nesten. boven in onze dakgoot.

13 jaar geleden
in: Biologie
11.3K

Het beste antwoord

als ze spontaan dood gaan, wat regelmatig gebeurt, gooien de ouders ze uit het nest. Als ze gepakt worden door andere dieren, liggen ze niet onder het nest maar worden opgegeten. Trouwens de dode beestjes onder het nest worden ook door de natuur opgeruimd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als de jongen in het nest zijn gestorven worden ze door de ouders verwijderd
die maken zo plaats voor de andere en anders liggen er dode jongen te rotten in de nest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat er te veel eieren uitgekomen waren; Dan worden kleintjes nog wel eens uit het nest gewerkt. Of je hebt een kat in de buurt die het nestje overvalen heeft.

De afgelopen week heeft het hard gewaaid; De wind kan ook ene jong er uit geblazen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak betreft het jonge duifjes.
duiven stapelen drie takjes op elkaar, en noemen het een nest.
vandaar dat eieren en jonge duifjes vaak op straat belanden.
Rieneke1