Hoe kan het dat iedere persoon een eigen geur achterlaat bij de ontlasting?

Ik bedoel, stel je woont nog thuis bij je ouders en je gaat naar het toilet. Als iemand dan voor je op het toilet is geweest en diegene heeft gepoept dan weet je precies welke persoon dit is geweest naar aanleiding van de geur. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Ranzige vraag, maar wel bekend. De geur van ontlasting wordt natuurlijk bepaald door wat men eet, en wat men drinkt. Bij mijn ouderlijk huis hield mijn vader van een biertje en mijn moeder van een wijntje; we aten allemaal hetzelfde. Ik eet mijn vlees altijd op, mijn zus eet weer meer groente...kleine variaties. De eigen lichaamsgeur speelt ook denk ik mee; je zit toch een tijdje in een kleine ruimte....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit werkt volgens mij hetzelfde als lichaamsgeur. Iedereen heeft een eigen mengsel van geurstoffen bij de ontlasting. Hierdoor wordt ontlasting ook herkenbaar. Soms verandert de geur wel eens, bijv. als je een paar dagen achter klaar veel alcohol genuttigd hebt, echter blijft de geur wel steeds herkenbaar, dit doordat grotendeels dezelfde geurstoffen geproduceerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen is uniek........ dus ook dat!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat iedereen gewoon net een iets andere bacterien en andere organismen in zijn darmen heeft die de geur veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat je eet dat ben je. Bedoel je dat? Ik denk dat het gewoon zo is. Je kunt dan ruiken of je het goed hebt gedaan. Na een gekruid diner is het net even anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geheel is te kennen aan elk detail...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk door de verschillen in voedsel dat we een andere geur verspreiden.
Dat je kunt aangeven wie er naar het toilet is geweest adhv de geur vind ik wel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik nou nog nooit op gelet... sorry hoor.