Wat is het grootste dier op aarde in deze tijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (8)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blauwe vinvis is, voor zover nu bekend, het grootste dier dat ooit de aarde bewoonde. Een dier dat, door zijn grootte, enkel kan bestaan in water omdat het op land, door de zwaartekracht, niet zou kunnen overleven. Hoewel de blauwe vinvis het grootste dier op aarde is, is het spijtig genoeg ook een zeldzaam dier geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De potvis. Dat is overigens niet het grootste levende organisme. Dat schijnt een of andere wijd-vertakte ondergrondse zwam te zijn in Amerika.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee, dit antwoord is niet helemaal goed: Bonbini en Jelle hebben gelijk, het is de blauwe vinvis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste dier is een blauwe vinvis. Het grootste organisme is een stuk mos van enkele vierkante kilometers.(Dit heeft Theo Maassen nog in een van z'n shows gebruik, de bescheidenheid van mos)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het grootste landdier is een olifant en in zee de blauwe vinvis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blauwe vinvis, dit is een bepaald soort walvis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blauwe vinvis, zeg ik ook nog maar een keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Blauwe Vinvis.
Dit is het grootste dier op aarde deze tijd..
Lijkt mij niet dat er nog grotere zijn die nog niet ontdekt zijn.