Wij mensen zweten al onder normale omstandigheden anderhalve liter water uit per dag. Vissen hoeven dat niet want ze hebben waterkoeling en het voedsel dat ze opnemen bevat zoveel vocht dat ze niet hoeven; tenzij ze aan de drank zijn natuurlijk ;-).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alleen als ze dorst hebben.
AWM
14 jaar geleden
Tuurlijk alles wat leeft moet drinken, ook planten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? ze had het over vissen...
Ze krijgen water binnen als ze iets eten of als ze gapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vis drinkt zelden water, omdat het vocht dat de vis nodig heeft, komt doorgaans door de huid in het lichaam komt of met het voedsel in het maagdarmkanaal. Wel kan een vis water inslikken, dat vervolgens langs de kieuwen weer naar buiten stroomt. Hierdoor kan een vis makkelijker zuurstof uit het water opnemen.

grtz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de publiciteit van Chaudfontaine water drinken de goudvissen sprankelend bruiswater. Of dit de realiteit reflecteert , is eerder de verantwoordelijkheid van de marketingafdeling en het publiciteitsagentschap. De goudvissen voelen zich in de clip vrolijker na het drinken.