Een ei met twee kuikens in komt heel af en toe wel eens voor. Bij kippen is dit net iets meer dan 1 op duizend bevruchte eieren. We zien het vaker optreden bij het begin van de legperiode en voornamelijk bij te snel groeiende hennen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt van het aantal dooiers in het ei af. bekend zijn bijv de dubbeldooiers bij kippeneieren. Bij meer dan twee dooiers zal er al zijn ruimtegebrek zijn in het ei, en kunnen de kuikens zich niet goed ontwikkelen. Dit staat vervolgens de levensvatbaarheid flink in de weg.

In de praktijk zal twee waarschijnlijk het maximum zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd: mijn vader heeft vroeger twee kuikentjes uit 1 ei zien komen. Ze waren inderdaad niet levensvatbaar, en zijn heel snel doodgegaan.
In elk ei van een vogel zit 1 vogel.
Dus kan er uit 1 ei maar maximaal 1 nieuw vogel komen.