Waarom heeft een eend twee krulletjes in zijn staat

Ten minste, dat is bij mannetjeseenden zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
7.4K

Het beste antwoord

In ieder geval kun je zo mannetjes en vrouwtjes onderscheiden. Vooral bij pekingeenden is het verschil anders niet te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze aantrekkelijk gevonden moeten worden door de vrouwtjes. Heeft te maken met voortplanting, geloof ik...

Toegevoegd op 27-04-2009 21:43:35
Blijkbaar zijn mannetjes die krulletjes in hun staart hebben, onweerstaanbaar voor vrouwtjeseenden...
Antoni
14 jaar geleden
Dit is alleen het geval bij wilde eenden. Dit is dus een ras en dat is dus erfelijk vastgesteld.
Dat zij dan een krul hebben is weer door natuurlijke selectie ontstaan, dus waarschijnlijk vinden de wilde-eend-vrouwtjes een wilde-eend-mannetje met krul aantrekkelijker.

Eidereenden hebben bijvoorbeeld geen krul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er zoveel lelijke eendjes waren , heeft God op de zesde dag van de schepping snel de krultang gebruikt om de eendjes toch dat unieke krulletje mee te geven. Een discrete final touch .