Wat voor vogeltje is dit?

Het beestje heeft een vast stekje waar hij steeds terugkeert. De onderste rand van de staart is donker gekleurd. Wie weet welk vogeltje dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Ik denk een grauwe vliegenvanger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder zij-aanzicht is het moeilijk te zien....
Volgens mij is het in elk geval en jonge vogel, en het zou een jonge heggemus kunnen zijn.Die hebben nl zo'n gestreept gezicht en een vrij donkere staart.
Maar ik kan er helemaal naast zitten, omdat ook het formaat moeilijk in te schatten is op deze foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij lijkt een beetje op een vogel, waarover ik dezelfde vraag heb gesteld. Volgens pieterveenstra en moolkeesje zou het om een boompieper gaan en dat klinkt zeer aannemelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook in dit geval aannemelijk, hoewel deze foto iets minder detail laat zien.