Wordt je maag groter als je ligt of je lichaam strekt?

Als je je armen boven je hoofd houdt, dan strek je je hele lichaam uit. Wordt je maag dan ook groter? Dezelfde vraag voor als je ligt.

een jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Nee, je ingewanden zijn zodanig gepositioneerd binnen je skelet dat ze niet meedoen met rekken, strekken en liggen. Ze bewegen wel binnen je skelet en ze kunnen vervormen, maar ze vergroten/verkleinen niet met die bewegingen.
jc54
een jaar geleden