Het gas zelf (meest methaan en H2S) zou je, met de nodige voorzorgen , bacterievrij op kunnen vangen. De oscillerende kringspier zorgt er mede voor dat er versproeiing van poepdeeltjes plaatsvindt en dat de scheet hoorbaar is.
Het is dus meer de wijze waarop de scheet gevormd wordt
als nauw vibrerend kanaal waar bacterien zitten die meegenomen worden in de "lucht"stroom dan dat de gassen op zich vol met bacterien zitten.
Het zijn dan ook niet de bacterien die stinken, maar hun omzettingsproducten, de gassen die we ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wel als je hem van heel ver eruit duwt en alles opvangt in een jampotje. Gegarandeerd zitten er bacterieen in.
Veel succes met je scheikunde proef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha
Overal zitten bacteriën. Dus ook bij het laten van een scheet komen bacteriën vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reken maar, en ze zijn nog bedorven ook. Waar denk je dat anders die lucht vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker weten, ik zal er straks eentje boven je bord eten laten, kijken of je het lekker vindt en of je bacterieen ontdekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. De lucht die je uit je darmen perst bevat sporen van hetgeen er in je darmen zit. Een onderdeel daarvan zijn bacterien.