Krijg je pas geur van zweet als er lucht bij komt?

Krijg je pas geur van zweet wanneer er lucht bij komt? Een beetje rare vraag, maar ik vraag mij af of het zou kunnen dat je zweetvoeten/sokken pas ruikt wanneer er gewoon lucht bij komt? Soms doe je na een dag schoenen uit en is er eerst niets aan de hand, maar na een aantal minuten merk je pas de geur. Niet alleen hier, maar ook bij de anderen die op visite zijn. Hoe kan dit, want het gebeurt met meer bezoek?

een jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Antwoorden (1)

Nee. Zweetgeur ontstaat wanneer het zweet een reactie aangaat met bacteriën.
Dat je niet direct je voeten en sokken ruikt, zal te maken met de sterkte van de geur en de afstand die de geur moet afleggen naar je neus.
SimonV
een jaar geleden
MrBart
een jaar geleden
Oké Het probleem is dat ik liever geen hakken heb binnen wegens de vloer. Ik twijfelde, maar vraag toch die uit te doen. Niet platte hakken, maar de scherpe of als je hoort in de hal dat ze keihard klinken op tegels. Vandaar.