Kun je hersens uitlezen en bedienen op afstand?

Is het mogelijk om hersenen op afstand bijv km’s ver uit te lezen of bedienen? Bijv met een radio magnetische straling?
Of met een chip?

een jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Ritsuka
een jaar geleden
Alleen in sci-fi films
Edraket
een jaar geleden
Nu nog niet.
Wellicht over 50 jaar.
TurfGraver
een jaar geleden
Of 49 jaar, of 490 jaar of nooit....
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Als dat al mogelijk zou zijn, op kilometers afstand. Hoe zou je dan kunnen weten welke "herseninformatie" bij wie hoort?

Antwoorden (1)

We kunnen hersengolven ontvangen met speciale apparatuur op het hoofd, maar meer dan wat vage conclusies kunnen we daar niet op trekken. Je kunt zien of iemand slaapt of niet. En ook bv of iemand een epileptische aanval heeft.
Via elektrodes in het lichaam kan soms een dergelijke aanval gestopt worden. Maar veel verder dan dat gaat de huidige stand van de wetenschap niet.

Iemands gedachten of dromen afluisteren kan alleen in sciencefiction
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
ArieVanDerMeer
een jaar geleden
Maar wel met een chip ?
Amadea
een jaar geleden
Nee, Arie. Gedachten kunnen niet afgelezen worden, onmogelijk.