Kunnen mannen echt minder goed iets vinden dan vrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.6K
Snuffel
13 jaar geleden
Soms lijkt het wel of ze minder goed logisch kunnen denken.

Het beste antwoord

Het ligt er net aan wat ze zoeken. In huis organiseert de vrouw meestal waar alles ingeruimd wordt. Ik weet zelfs in mijn rommellaatje precies in welke hoek een gummetje ligt en kan in mijn kruidenkast precies het potje pakken dat ik nodig heb. Heb ik echter een kruisschroevendraaier nodig dan moet ik echt alle schroevendraaiers uit zijn "werkplaats" bekijken zodra ik ontdekt heb waar zijn schroevendraaiers liggen. Kijk dan is het natuurlijk logisch dat je het niet in één keer vindt, want je weet niet waar het neergelegd is. Dit geldt voor zowel de man als de vrouw. Wij zijn allebei geordend en kunnen onze eigen spullen direct vinden.Onze zoon echter is een puber en die doen vaak onnadenkend en die zijn constant elders met hun gedachte. Die kan soms zelf iets niet vinden als het voor zijn neus ligt. Het ligt er dus aan hoe chaotisch of geordend je bent. Over het algemeen zijn vrouwen gewend orde te houden en hoeven mannen dit niet zo veel als vrouwen, want de vrouw zorgt en zorgt er dus ook voor dat het opgeruimd is en geordend. Omdat dit meestal thuis plaatsvindt, dus in het domein v.d. vrouw meestal, valt het eerder op dat de man iets niet vinden kan. Daarom lijkt het misschien of mannen minder snel iets kunnen vinden.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi opgebouwd relaas.

Andere antwoorden (14)

nee ,de mannen zijn vaker iets kwijt dan de vrouwen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik had toevallig vanavond iets klaar gelegd op het aanrecht voor mijn man, maar hij kon het niet vinden toen hij het nodig had lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mannen via een stratenplan of landkaart iets moeten vinden, zijn ze toch, over het algemeen, beter in staat om het te vinden dan een vrouw :).
13 jaar geleden
als het aan mijn moeder ligt niet.

die verstopt dingen altijd heel goed (cadeautjes o.i.d.) en zo danig goed dat ze zelf niet meer weet waar....

en dan krijgen we het ineens van ow ja, die moesten jullie nog krijgen... haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen vinden juist heel veel, vooral als het over voetbal of politiek gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons niet.Ik ben de chaoot!Mijn man weet precies waar zijn spullen liggen totdat ik het gebruikt heb,bv gereedschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de keuken kunnen vrouwen beter iets vinden, in het schuurtje achter het huis kunnen mannen weer beter iets vinden dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vrouwen niet steeds alles opruimen kunnen mannen alles prima terugvinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,als je alles wat je gebruikt steeds weer terug legt of zet op dezelfde plaats dan heb je dat probleem niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan wat ze moeten vinden.

De weg naar een afgelegen kroeg vormt geen probleem. Maar iets in de koelkast...

Naar verluidt stamt dit nog uit de tijd van jagende mannen en thuisblijvende vrouwen.
De ogen en hersenen van de man zouden meer berekend zijn op het zien op lange afstand. Daarom kunnen ze dingen op korte afstand niet vinden - sleutels, sokken, de boter in de koelkast enzovoort...

Of het waar is? In mijn gezinssituatie is dat verschil tussen korte en lange afstand in ieder geval heel herkenbaar.
Maar stiekem denk ik nog steeds dat het een vorm van desinteresse is.
Veel mannen worden nu eenmaal graag bediend.

Neem nu alleen al het verschil tussen een zieke vrouw en een zieke man.
Als een man je kermend vraagt om een kruik, de dokter te waarschuwen en het testament te checken is tie verkouden...

Een vrouw neemt hooguit een paracetamol en smeert gewoon om 6 uur 's ochtends de boterhammen van de kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het wel het probleem, dat vrouwen dingen neerleggen of opbergen zonder logica..
Vrouwen zeggen toch vaak, dat logica bij mannen hoort en gevoel bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze vinden minder goed omdat ze niet goed kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (man) weet juist vaker dan mijn vrouw de dingen die kwijt zijn te vinden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mannen hebben geen zin om iets te gaan zoeken. En dus brullen ze maar dat ze het niet kunnen vinden.