Hoe gevaarlijk is medicijntesten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ze geen zelfmoordpillen gaan testen zal het over het algemeen wel meevallen. Sorry ik kon het niet laten, ik heb helaas geen echt antwoord op de vraag, er zullen ongetwijfeld risico's zijn, maar die zijn denk ik niet veel groter dan bij regulier medicijngebruik, dat zal althans de doelstelling wel zijn.

Het beste antwoord

Aan het testen van medicijnen zit altijd een risico.
Het is wel zo dat het testen op mensen de laatste fase is en dat men dan gaat kijken of alle theoretische waarden kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hangt er een beetje van af op wie je het test. Als je het test op grote weerbare kerels kan het best gevaarlijk worden. Als je test op de minder weerbare mensen in onze samenleving lijkt het mij een redelijk risicoloze hobby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft weerbaarheid met medicijntesten te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chapeau voor dit antwoord!
Ik ga ervan uit dat jij doelt op het medicijn testen waarvan je regelmatig advertenties in de krant ziet. Er is een zeker risico, en daarom krijg je er ook behoorlijk goed voor betaald. Ik heb 2 vrienden die het een paar keer hebben gedaan. Dan moesten ze een week in een kliniek zitten, en testen ondergaan. Ze hebben nergens last van gekregen ( eentje had zelfs een placebo medicijn ), en er toch een leuk geldbedrag aan over gehouden.

Maar het kan ook zijn dat er wel bijwerkingen zijn, er zijn gevallen bekend waarbij ledematen van proefpersonen afstierven. En er zijn ook mensen aan overleden. Het is relatief veilig, maar als het fout gaat kan het ook goed fout gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de bron leest, krijg je een aardig idee hoe gevaarlijk het kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een betoog van iemand die duidelijk tegen medicijnen testen is. Dit geeft dus een vertekend beeld, aangezien er alleen wordt gesproken van gevallen waarin het mis is gegaan. Desalniettemin zijn er natuurlijk risico's aan verbonden, maar deze dienen wel gerelativeerd te worden. Hoe gevaarlijk is deelname aan het verkeer? Hoe gevaarlijk is overgewicht? Ik vind daarom dat medicijnen testen 'relatief' veilig is.
Het kan zelfs dodelijk zijn: daarvan zijn gevallen bekend.
Maar ik ben er niet op tegen, ik vind het zelfs beter dan testen op dieren. Mensen kiezen ervoor, dieren niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe is er natuurlijk altijd nog gevaar de gezondheid bij het testen van een medicijn, dat is natuurlijk ook de reden dat die testen uitgevoerd dienen te worden. Het is echter wel zo dat de omgeving waarin de test plaatsvindt zeer gecontroleerd is en dat het medicijn al eerdere testen op dieren en dergelijke heeft doorstaan voordat het aan mensen toegediend mag worden. Dus het gevaar is wat dat betreft relatief klein denk ik.