De evenaar is, als je hem gaat zoeken op de planeet, nul meter, nul centimeter, nul millimeter, nul micrometer en nul nanometer breed.

In mijn atlas, en op een gemiddelde globe is hij denk ik ongeveer een halve millimeter, maar dat was je vraag niet denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de evenaar heeft geen breedte, maar is de definitie van het midden van de keerkringen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die BvB;

De evenaar heeft geen fysieke breedte, maar is een denkbeeldige lijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mwa.. dat is niet te évenaren.. en dan heb ik 't over de vraag.. mensen kinders. krijg 't gevoel dat er totaal niet gezocht word voordat er een vraag gestelt word

Kyk hier dan maar even.

http://www.sterrenkunde.nl/index/encyclopedie/geografi.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De evenaar is (van een afstand gezien) 12.756,274 breed.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_(planeet)

breed=km. breed.

De evenaar is een cirkel om de aarde heen.
Die cirkel heeft een omtrek van 40.074 km, en een breedte(doorsnee) van 12.756,274 km.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da's lengte waar je het over hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of sorry niet waar. Maar doornsee is niet breedte. De evenaar is geen vlak maar een lijn, zonder breedte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bijna een cirkel dus je zou moeten zeggen: eindig maar onbegrensd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gezien vanuit de verre ruimte, zou je de doorsnede als breedte kunnen zien. Hoe breed is jouw ring? Zo breed als je ringvinger. Zo iets.
De evenaar is oneindig smal. Het is immers een lijn, en die heeft wel lengte, maar geen breedte of hoogte. Net zoals een vlak wel lengte en breedte, maar geen hoogte heeft, en een punt überhaupt geen lengte, breedte of hoogte heeft.