Wanneer komen er apen voor in een land?

is dat iets met het klimaat?
ik zou het wel leuk vinden als er hier een paar in de boom zouden zitten. maar niet gevangen. dat vind ik niet leuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Het beste antwoord

Apen leven voornamelijk in warmere streken, die veelal begroeid zijn met bomen. In de tropische regenwouden komen de meeste soorten voor.

Enne.. Pruts.. zo leuk zijn apen niet altijd hoor. Zeker niet als ze vrij nabij mensen leven.
Ze zijn verdraaide brutaal en kunnen ook nog eens behoorlijk fel naar elkaar en naar de mens uithalen.

Er zijn gevallen bekend van apen die babies roven. Apen die mensen aanvallen om zo hun voedsel te kunnen bemachtigen en ga zo maar door.

Maar een wandeling door de apenheul is altijd leuk natuurljk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de apeheul is toch wel leuk. zeker.
ze hebben er de ruimte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahaa, bij kennissen in Noord-India hadden ze veel problemen met apen. Ze kwamen ook binnen en roofden de koelkast leeg. Zelfs speciale sloten wisten ze na een tijdje open te krijgen.
Geef mij maar kippen rondom mijn huis... ; )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ajna.. precies..en kippen laten tenminste nog eens leuke voedzame aandenkens voor je achter :)

Andere antwoorden (4)

Evolutie + Klimaat bepalen welke dieren waar voorkomen.
In Japan zijn er apen die gewoon de sneeuw & winter doorstaan. Dus er zijn apen die ook in west europa zouden kunnen overleven. Maar die zijn weer niet gewend aan het eten hier. [Geen suschi hier ;)]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op Sint Maarten, Nederlandse Antillen, wonen ook apen. Hoe ze daar komen, daar wordt verschillend over gedacht. Sommige mensen zeggen dat er een paar zijn ontsnapt uit de dierentuin tijdens een hevige orkaan in 1995 maar dat kan niet want het soort apen dat in de dierentuin zit,is niet dezelfde als de soort apen die vrij rondlopen. Er zijn verschillende groepen op verschillende plaatsen en ze gedijen goed. Het klimaat is hier aangenaam voor de apen en blijkbaar hebben ze voldoende voedsel om goed te gedijen. Apen horen niet bij mensen in de buurt te komen want ze slopen veel en pikken alles wat eetbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste apen leven in tropische regenwouden.
Europa, Azië en Afrika; de werelddelen die al in de oudheid bekend waren, worden wel de "Oude Wereld" genoemd. In Europa leven tegenwoordig geen apen meer, behalve de Berberapen die op de rots van Gibraltar wonen. Tot een miljoen jaar geleden leefden er echter apen in vele Europese landen, zelfs in Nederland!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet noodzakelijk warm te zijn. De baviaanachtige apen in het Midden-Atlasgebergte in Marokko lopen door de sneeuw.