hoe vaak klopt je hart als je normaal fietst?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat vind je 'normaal fietsen'? Verder is er een groot verschil tussen personen wat een normale hartslag is.
Ritsuka
6 jaar geleden
hoe snel fietsen? de ene persoon fietst met 12 km/u, de ander richting 20 km/u
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat hangt ook af van je conditie.
hoe beter je conditie is, des te lager je hartslag.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wind mee / tegen.
Wat voor fiets...
fremar
6 jaar geleden
http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones

Antwoorden (1)

Het antwoord op deze vraag is onbekend omdat:
Je vraagt niet naar het aantal slagen per minuut en de tijdsduur die je fietst is onbekend.

Het antwoord is namelijk, het aantal minuten dat je fietst x het aantal hartslagen per minuut.

Je hartslag per minuut is afhankelijk van je conditie, de snelheid waarmee je fietst, of je tegenwind hebt, of wind mee.

Echter er van uitgaande dat je een normale snelheid hebt en conditie hebt, dus een snelheid die je voor je gevoel minimaal een uur vol kunt houden dan zou ik rekenen op een hartslag tussen de 90 en 110.

Als ik zelf stevig doorwandel, ook uren achter elkaar vol te houden heb ik zelf een hartslag van rond de 95 - 100 slagen per minuut, en wat betreft belasting denk ik dat het verschil niet zo groot is.