Als er bij waterpest fotosynthese plaatsvindt, dan horen er belletjes te ontstaan. Maar hoe kun je zorgen dat er sneller belletjes ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Het beste antwoord

Ehmmm, huiswerk.
Maar goed. Een heel klein beetje NaHCO3 toevoegen.
(dubbelkoolzure soda)

Toegevoegd na 29 minuten:
Waterpest is, door afsplitsing van OH-, in staat om het van natriumwaterstofcarbonaat afkomstige bicarbonaat-ion (HCO3-) om te zetten in CO2. NaHCO3 is tevens een rechtstreekse bron van CO2 bij een pH <7.
AWM
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De waterpest goed in het licht zetten, of er een groeilamp op zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natrium toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid daglicht (zonlicht) bepaalt hoeveel zuurstof er geproduceerd wordt.
Ook de helderheid van het water is hierop van invloed.
Maar in water waar waterpest groeit is het water altijd helder.
Waterpest is een moelijke vijverplant geworden doordat de plant aan het degenereren is en de groeiomstandigheden waarin deze plant goed wil groeien, steeds extremer worden.
Zorg voor een goede waterkwaliteit, zodat de waterpest niet begroeit wordt door algen die op deze plant kunnen groeien,en het directe zonlicht tegen houden.
We hebben het in dit geval dan wel over de Elodea canadensis, de gewone of brede waterpest.
Er zijn meer soorten waterpest.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor aquarium omstandigheden zijn er andere voorwaarden, maar dat kon ik in je vraag niet zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door meer licht en/of co2 toe te voegen dmv een co2 systeem of tabletten...