Als er 2 grote en 1 baby langpoot spin in mijn slaapkamer liepen, betekent dat dat er ergens in de slaapkamer een heel nest is van langpoot spinnen?

Ik heb 1 grote bij zijn poot gepakt en uit het raam gegooid, de andere 2 werkten iets minder mee dus die heb ik opgezogen met de stofzuiger. Maar betekent dit dat er veel meer baby langpoot spinnen zijn??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Reddie
6 jaar geleden
Ik heb wel gehoord dat zelfs in een "schoon" huis 1000 spinnen huizen.
Grote kans van ja, dus.
Rieneke1
6 jaar geleden
Wat ik langpootspinnen noem, zijn trilspinnen die rustig in een hoekje zitten.
svetivlas
6 jaar geleden
Als je de langpootspin, de hooiwagen aan zijn poot buiten wil gooien laat hij die poot los. Ik heb in een betegelde berging ook wel van die bolletjes met poten er aan. Vergis je niet in moeder spin en kind want het vrouwtje is een stuk groter dan het mannetje. Als in de ruimte die ik noemde zo een klein mannetje het vrouwtje het hof wil maken lukt dat allemaal best, alleen zie ik dan op een van de volgende dagen dat er het vrouwtje er nog is en en onder alleen enkele spinnepootjes liggen. Het vrouwte vreet blijkbaar, nadat ze aan haar trekken gekomen is, het mannetje op,
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@svetivlas Oke je hebt me nu echt bang gemaakt.....

Antwoorden (1)

Dat zal best wel een kunnen want de meeste spinnen zitten op vochtige plaatsen. Tips zijn om je huis regelmatig stofvrij te maken en als je gaat slapen alls deuren en ramen dicht te maken. Je kunt ook een spinnen of insecten spray gebruiken. Die kun je bijna overal vinden. Je hebt ook lampjes die je de hele dag op je kamer insteekt het enigste nadeel is dat het heel erg stinkt. Als er zo ja een spinnen nest is kun je de ze weg laten halen door een bestrijder ik weet helaas geen nummer maar daar vind je genoeg van op internet.