Kun je in nederland van de natuur leven?

Dus als ik bijvoorbeeld een paar weken buiten ga leven,slapen en eten zoeken.Welke bomen en planten,en eventueel andere dingen kan ik eten om te overleven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.2K

Het beste antwoord

Op zich is het mogelijk om ook in een Nederlands bos te overleven zonder hulp van buitenaf. Het is alleen niet gemakkelijk. Zeker niet in de winter. Ten eerste moet je goede voorbereidingen treffen: stevige kleren, een zakmes en de juiste kennis, dat soort dingen zijn belangrijk. Vervolgens moet je de goede plekken kiezen.

In je eigen stadspark of een weiland heb je weinig overlevingskans. De Veluwe of een Limburgs bos daarentegen zijn al beter. Een schuilplaats is zo gemaakt, een omgevallen boom met wat takken ertegenaan en klaar ben je.

De eerste tijd ga je gegarandeerd honger lijden. Het helpt dus zeker om dik te zijn als je begint. Iemand van 150 kilo overleeft het wel. In het begin zul je bijvoorbeeld veel brandnetels en paardebloemen moeten eten. Daarna kun je eventueel proberen wat dieren te vangen. Vissen is eigenlijk het enige haalbare, je kunt ze bovendien rauw eten. Stropen op grotere beesten is een stuk lastiger. Met een strik zou je op den duur wel iets kunnen vangen.

Bosvruchten zijn de snoepjes van de natuur, maar veel zul je ze eigenlijk niet tegenkomen. In dit jaargetijde al helemaal niet. Paddestoelen kun je beter links laten liggen, zeker als je er geen verstand van hebt. Je krijgt buikpijn, hallucinaties, of je gaat er gewoon dood van.

Water in het bos moet je eerst zuiveren. Eerst even door wat zand laten sijpelen en dan koken. Als je dat niet doet dan word je ook van water nog ziek. En doe ook voorzichtig met noten. Als je te veel beukennootjes eet word je hartstikke high en hetzelfde geld voor kastanjes.

Dat is natuurlijk wel gevaarlijk, maar de grootste gevaren zijn slecht voedsel of gewoon verhongering. Wat de beesten betreft kan een wild zwijn, als je aan haar jonkie komt, nog wel kwaad worden. Maar voor de rest zit er niks gevaarlijks in het bos hoor. Of het moeten mensen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denk is aan al die hazen en konijnen en koeien die er buiten lopen! En dan is er altijd nog in plassen en vijvers de GGWT!
Mot kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is bijna nix eetbaars behalve vissen. De honger kan je wel een week verdragen hoor : Ik heb wel eens een week nix gegeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geen kenner op het gebied van overlevingstechnieken, maar als ik enkele weken in de natuur moest overleven, dan zou ik augustus september kiezen. de temperaturen zijn nog te verdragen en het is oogstseizoen, dus eten zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie http://www.over-leven-in-de-natuur.com/ en http://www.survivalbasics.nl/

Zoek filmpjes bij YouTube met als zoekopdracht "Ray Mears"

Veel succes!