Kunnen zwaluwen ook een zonnesteek krijgen?

Misschien een rare vraag. Maar in deze tijd van het jaar zie ik op sommige plekken in de stad veel zwaluwen vliegen, en vaak vrij hoog in de lucht. Maar het is de laatste tijd best wel regelmatig warm/heet. Hebben ze daar geen last van?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb deze vraag in de categorie overig geplaatst. Er is geen categorie 'natuur' of 'wilde dieren' en ik wist niet waar ik de vraag anders heen moest doen.

Antwoorden (1)

Dat de zwaluwen zo hoog vliegen vindt zijn oorzaak in het feit dat met dit warme weer de insecten (hun eten) zo hoog in de lucht zitten. Een vogel die vrij kan vliegen zal niet oververhit raken (wat een zonnesteek is), omdat de vogel als het ware luchtkoeling heeft, en op tijd zal gaan drinken.
jc54