Wat staat er op uitslag dna test?

Het percentage dat aangeeft hoe groot de kans is dat de vader de vader is staat op de uitslag, maar ze testen dus 24 markers. (Gen) Staan die er ook op zodat je kan zien welke markers overeen komen met vader of moeder?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik begrijp uit een eerdere vraag van je dat je geïnteresseerd bent in je genetische familiegeschiedenis. Heb je wel eens gedacht om jouw DNA te laten testen bij een commercieel bedrijf? Denk daarbij wel aan dingen zoals privacyaspecten en dat je dingen kunt ontdekken die vervelend zijn. Een artikel wat hier zijdelings mee te maken heeft, stond deze week in het AD
http://www.ad.nl/binnenland/je-stuurt-wat-wangslijm-op-en-krijgt-er-een-vader-voor-terug~a48b986a/

Antwoorden (1)

Een marker is een gen dat codeert voor een eiwit.
Een eiwit bestaat uit 10.000 tot 100.000 aminozuren.
Per aminozuur heeft een gen 3 "letters".
Een marker bestaat dus uit 30.000 tot 300.000 letters.
Dat is per marker 1 to 10 A4'tjes propvol letters.
Ik denk niet dat dat voor jou zinnige informatie is.
Reddie