Van kop tot romp is een wolf tussen 80 centimeter en één meter zestig lang. Over het algemeen zijn vrouwtjes ongeveer tien procent kleiner dan mannetjes.
Amadea
6 jaar geleden
jodyenboyke
6 jaar geleden
~ toch is er verschil tussen europese wolven en bijv. wolven uit Amerika of poolgebieden. Pas geleerd bij een bezoekje bij de wolvenopvang )erg leuk en interessant'
De wolf heeft een kop-romplengte van 1 tot 1,5 mtr en een staart van 30 tot 50cm lang. De dames zijn tot ca. 10% kleiner dan de heren.