Wat is dit voor een insect?

Elke dag in onze vensterbank een stuk op vier. Dan zijn ze dood. De grootste is zo'n 2mm.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb gelijksoortige kevers gehad (van kleur en vorm) bij mijn kanaries en weet nog steeds niet hoe ze heten. Ze waren echter veel groter, zo 'n mm of 7/8.
Ik vond ze vooral terug bij het zaad.

Het beste antwoord

Dat zijn tapijtkevers.

Tapijtkevers zijn hardnekkige insecten die serieuze schade kunnen toebrengen aan je vloerbedekking, kleding en andere stoffen. Om van tapijtkevers af te komen moet je geduld en doorzettingsvermogen hebben, maar je kunt dit gewoonlijk doen zonder de hulp van een professionele ongediertebestrijder in te roepen. Hieronder kun je lezen wat je moet weten om van dit ongedierte af te komen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
De volwassen kever richt geen schade meer aan. Dat hebben de larven (dus de kevers toen ze jong waren) al gedaan!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedank voor je snelle antwoord Ozewieze!