Bestaat dat wel; yoghurt zonder vet ?

Je kunt yoghurt kopen waarvan de makers beweren dat er 0% vet in zit; dat kan toch helemaal niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 goeie vraag

Het beste antwoord

Bijna 0% vet. Als je goed gaat meten vindt je ongeveer 0.05% vet. Dit is het laagste gehalte dat technisch mogelijk is: door centrifugeren wordt de verse melk gescheiden in room en magere melk (waar de magere yoghurt van wordt gemaakt).
Het kan overigens wel zo zijn dat de fabrikant toch nog een beetje room toevoegt om de smaak te verbeteren.
Maar in alle gevallen zal het vetgehalte <0.5% moeten blijven (=wettelijke grens).