kunnen we op pure zuurstof leven ?

ik vroeg me af hoe lang je op pure zuurstof kan leven. zou dit je hele leven kunnen of is dat niet zon goed idee

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
fremar
7 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/biologie/vraag/329534/100-zuurstof-inademen

Antwoorden (1)

Is niet zo'n goed idee... Bij langdurig inademen wordt zuurstof giftig, je krijgt zuurstofvergiftiging.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Je kunt wel op 'pure zuurstof leven' als de zogenaamde partiële druk (in feite de hoeveelheid zuurstof per liter lucht) gelijk is aan wat het normala is. Meer zuurstof leidt overigens niet alleen tot vergiftiging, maar vergroot ook de kans op brand.