Wat gebeurd er met een dood lichaam in de grond?

De vader van een vriend van mij is woensdag overleden. Ze hebben hem vandaag begraven zonder een doodskist met een witte laken. Hij is begraven in Turkije. Hoe gaat het nu verder met het lichaam?

7 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Net als in een doodskist het zal vergaan en worden opgegeten door insecten die onder de grond leven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon hetzelfde, insecten eten hem wel op, heel lang geleden deden ze het ook zo, en de meeste doen dieren ook op die manier begraven. scheelt weer geld voor een kist. (is allemaal duurder dan je denkt)
Castle
7 jaar geleden
Het lichaam zal opnieuw de natuur opgenomen worden het netjes te zeggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
alleen het geraampte blijft intact

Antwoorden (2)

Hetzelfde als wanneer je een lichaam wel in een kist begraaft, alleen sneller. Het lichaam vergaat met behulp van organismen en diertjes die in de grond leven. Bij een kist moet eerst de kist verteerd worden voordat die organismen bij het lichaam kunnen komen, hoewel er op en in het lichaam ook al wel organismes zitten die hun werk al begonnen zijn
7 jaar geleden
Op deze sites is het proces tot in detail beschreven. Het leek mij niet juist om de teksten of gedeeltes hiervan letterlijk over te nemen.
http://www.overledenenzorgpro.nl/index.html
http://www.overledenenzorgpro.nl/01002.html
http://www.overledenenzorgpro.nl/01003.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Na het intreden van de dood treden in het dode menselijke lichaam een aantal verschijnselen op. Al deze verschijnselen staan bekend als de aanvang van het ontbindingsproces.
Na elkaar kan putrefractie, mummificatie en adipocerevorming optreden.
De vorming adipocere is het eindstadium van decompositie voor het zachte weefselgedeelte van het dode lichaam, die om één of verscheidene redenen niet door bacteriën, insecten, of aaseters werden verbruikt.