Witte Kwaker? wie weet hier meer over?

Witte kwaker, wat is hier de latijnse naam van? of heeft hij die niet? en waar komt de witte Kwaker vandaan? waar is hij voor het eerst gezien? en wie kan mij er meer over vertellen? op internet zie je wel dingen staan, maar dat is niet lang niet genoeg!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Kijk hier eens :http://www.nederlandsepluimveesoc.com/Kwaker.html
Antoni
7 jaar geleden
Welke website bedoel je precies, @Erna55? Met zo'n : ervoor is de website niet aan te klikken.

Antwoorden (1)

De vraag gaat over een eend die geheel wit is. Dat is dus geen natuur- en scheikunde, maar biologie. In het Latijn worden maar twee eendensoorten onderscheiden, de wilde eend Anas platyrhynchos en de gedomesticeerde eend Anas domestica. Omdat de witte kwaker een specifiek Nederlands ras is heeft deze geen andere naam dan Hollandse kwaker.

De Hollandse kwaker is het kleinste gedomesticeerde eendenras uit de twintigste eeuw. Deze eend heeft een typisch klein kort lichaam, een horizontale stand van de rug, een klein rond kopje en bolle wangen. De snavel is kort en breed. Het gewicht varieert tussen de 700 en 900 gram.

Dit ras werd geselecteerd vanwege het vermogen tot luid kwaken. Het doel daarvan was om in eendenkooien de kooiker (eigenaar van de eendenkooi) te helpen bij het lokken van wilde eenden. Die werden gelokt naar de eendenkooien om vervolgens dood bij een poelier te belanden.
Amadea