Hoeveel procent van de geleidehonden is een reu?

Ik neem aan dat er geen onderscheid is tussen blindgeleide honden en andere geleidehonden. Een reu lijkt me moeilijk in de hand te houden wanneer er een loopse teef voorbijkomt..
(In welke categorie deze vraag thuis hoort is mij niet duidelijk...)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (1)

Ongeveer de helft. Hoeveel procent van de geleidehonden reu is, zal telkens variëren, afhankelijk van vraag en aanbod. Er is geen reden waarom reuen of teefjes dit werk beter of minder goed zouden kunnen doen.

Voordat de blindengeleidehond naar de klant gaat, wordt hij gecastreerd of gesteriliseerd.
Loopse teefjes zijn dan niet zo'n probleem meer voor de reu.