Op welke manier kunnen vogels gevaarlijk zijn?

vallen ze ook wel eens aan? zijn er ziektes bij lange afstands vogels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Vogelpest, vogelgriep, botulisme en wie weet nog meer. Dus het zijn ziektedragers en derhalve kunnen het zeer gevaarlijke dieren zijn, want "het muteert als de ziekte". Dus het genoom vogel zou wel eens een heel virulente variant kunnen meedragen in de nabije toekomst. Alle vogels kunnen dat dus zijn, allemaal, (zelfs geluksvogels).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Adelaars weten nog wel eens een baby of klein kind te ontvoeren...

Roofvogels kunnen naar je ogen pikken.
En een grote uil weet met zijn scherpe en krachtige klauwen, je hand wel te amputeren.

Toegevoegd na 58 seconden:
En vergeet de vogelpest niet.
En de papegaaienziekte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in vliegtuigmotoren te vliegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zus en ik erveren vaak een probleem : we drinken vaak en dan rond 6 uur sochtends dan houden de vogels ons uit ons slaap

door hun sperpende en krijs-achtige ge-knerp

ja dat stoort ons dan hee? wij spreken dan van psychische schade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb vaak de pech dat ze vlak langs me motorkap vliegen,en als ik niet rem ze zou raken.gelukkig is er nog nooit een ongeluk door gebeurd,maar t is wel levens-gevaarlijk..

Toegevoegd na 1 minuut:
t zijn niet alleen kleine vogels,maar ook groote,zoals reigers en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste gevaar van vogels is dat ze als airborne vervoersmiddel infecties over kunnen brengen.
Dat niet eens zozeer van mens op mens, maar je moest eens weten hoe de voedingsmiddelenindustrie te kampen heeft met droppings van vogels, die doorgaans vol met salmonella en andere minder leuke bacterieen, wormen enz, zitten.

Overigens brengen ze GEEN botulisme over; die ontstaat doordat bodembacterien (clostridium botulinium) buiten toetreding van lucht, zich vermeerderen in warm slib van stilstaand zoetwaterplassen, en hun verlammende invloed hebben op eenden die met hun snavel de bodem doorwroeten.

Een ukkelig vogeltje heeft een hele domino D day gedomineerd, dat is geen echte ramp maar het maakt wel duidelijk dat ze echt overal kunnen binnendringen en niet eerst hun pootjes en snaveltje wassen alvoreens te gaan eten van voedsel wat NIET voor hen bestemd is.
Tevens dragen ze geen pampertje en bij het opstijgen lozen ze zo veel mogelijk gewicht, wat knap shit is, nemen van alles mee, zijn bloedsnel ter plekken en verspreiden bliksemsnel alles wat je niet verspreid wilt hebben, op roddel na......, of het moeten grijze roodstaartpapegaaien zijn.
Die leven hier echter niet in het wild.