Is er een evolutionaire oorzaak waarom mannen zoveel zaadcellen maken?

Normaal gesproken komen er op één eicel miljoenen zaadcellen op af. Er is slechts één winnaar. Maar waarom wordt er niet gewoon één goeie zwemmer gemaakt?

erotisi
7 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (1)

Als je de documentaire "In the womb" gezien begrijp je meteen waarom het miljoenen spermatozoa zijn i.p.v één van den hoogeband... De omgeving is zo vijandig dat velen sterven, en het is beetje 'survival of the fittest' en een dosis geluk wat een rol speelt om succesvol te zijn in de wereld, zo is dat ook op microscopische schaal, met alleen goed zwemmen kom je er niet.

Overigens is het een hele boeiende docu.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Intressant bedankt !