Wat gebeurt er met het lichaam van duursporters,wanneer alle lichamelijke reserves verbrand zijn en men door blijft sporten?

Dus alle vetten zijn verbrand.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Dan ga je spieren verbranden, je huid gaat geel zien en je gaat naar azijn ruiken.

Dit hoort bij de Commando-opleiding, om dat te ervaren.

Een sporter zal het nooit zo ver laten komen, want dan kan hij/zij niet meer zo goed sporten.

Lees hier een artikel over
Het uithongerings-survivalmechanisme

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=461906
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als er geen vet meer te verbranden is, gaat het lichaam het eigen spierweefsel aantasten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je niks meer over, alleen je organen...maar dan ben je al heel lang dood..
Rieneke1
13 jaar geleden
op den duur scheidt je hart er mee uit wegens te grote aantasting, want dat is ook een spier.
je hebt altyd een paar procent vet nodig.

minder dan 5% is dodelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laat het lichaam niet toe.
Iets anders is het als je doping gebruikt. Menig wielrenner is dood van zijn fiets gevallen, juist omdat dat beschermingsmechanisme dan niet werkt.
AWM
13 jaar geleden
zodra de glucose op is, bloedsuiker laag is, wordt vet verbrand. Daarna spier. Ik weet niet zeker of dit vet in combinatie met spierafbraak gepaard gaat, zou best kunnen. daarna krijg je schuim op je mondhoeken. Risico op keto-acidose