Waarom maken ganzen zoveel meer herrie dan andere watervogels zoals zwanen?

Ik bedoel, welk voordeel heeft het evolutionair gehad voor deze beesten.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik nou altijd met schapen en geiten .. :S
Waarom mekkert een geitje zo lief en blaat een schaap zo lelijk :P

Antwoorden (4)

Vele andere dieren zijn bang voor ganzen, ziedaar een perfect evolutionair voordeel. Ze overleven beter en beschermen hun jongen beter. De kinderen van eenden worden door alle buren vrolijk opgegeten. Met de dag wordtde sliert eendjes kleiner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat ganzen groepsdieren zijn, itt veel andere watervogels.
ze communiceren als groep veel met elkaar.
Rieneke1
14 jaar geleden
Gansen vliegen vaak in het donker met een hele grote groep, soms honderden, maar ook in het donker met mist!
Ze kunnen dan echt totaal niets zien, het is dus heel belangrijk dat je de ander goed kan horen, dus gakken ze nogal hard.
Eende die in de nacht vliegen doen dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ganzen communiceren, omdat ze groepsdieren zijn... De romeinen gebruikten zelfs ganzen als waakdieren (de ganzen van het capitool). In een groep leven maakt ze sterker, en om in een groep te leven moeten ze communiceren...en ganzen doen dat vrij luidruchtig....en ook dat intimideert eventuele vijanden...