Wat moet ik doen met twee zwanen eieren?

Voor ons huis zit een zwanennest. Er zijn ongeveer gisteren vijf baby zwaantjes uitgekomen, en vandaag zijn de zwanen uit het nest gegaan en voor het eerst wezen zwemmen. Maar toen ze uit het nest gingen bleken er nog twee eieren in te liggen. Ik en mijn broertje hebben deze twee eruit gehaald, want wij hadden ergens op internet gelezen dat de zwanen dan het nest verlaten, maar ze zijn wel terug gekomen en wij zitten nu met die twee eieren... Wat moeten we doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Antwoorden (1)

Zoek de dichts bijzijnde vogelopvang, daar is de kennis aanwezig. Is die niet in de buurt, ga dan naar het asiel. Zij hebben de adressen en telefoonnummers waar je moet zijn en misschien hebben ze zelf wel een afdeling waar de eieren uitgebroed kunnen worden.

Bewaar ze vannacht in een doos ; zo warm mogelijk in doeken/onder een warmelamp, of eventueel met een warmwaterkruik, die je dus ook [vannacht] regelmatig weer moet vullen met heet water. Doe er een handdoek omheen en leg de eieren daar zo warm mogelijk in. Leg er misschien ook nog een oude deken overheen, alles om ze warm te houden .

Hebben jullie zelf kleine kinderen of huisdieren in huis, zet de doos met de eieren dan op een plek waar niet per ongeluk iemand in kan stappen/zitten of overheen struikelen.

Bel morgen en regel dit zo snel mogelijk, succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgende keer beter eerst informeren voordat je iets doet. Je kunt altijd een asiel/vogelopvang of 144 [dierenpolitie;] bellen.
[Of op internet zoeken , daar staat het misschien ook .]
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Als je eieren alleen warm houdt, maar niet vochtig, dat schiet niet op .En zo warm mogelijk? Kook de eieren dan meteen. Dit is gewoon een erg domme actie geweest.