wie weet welk beestje dit is?

Hallo
wie weet wat dit voor beestjes zijn? Ze zitten op het aluminium van mijn visbootje lekker vochtig en broeierig onder een zeil. Ze blijven wel zitten als ze de hele dag droog in de zon staan. zijn 1 a 2 mm groot en ze zijn snel maar springen of vliegen niet.
mvg Boy

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Vermoedelijk tripsen. Die zijn piepklein en kunnen niet zo goed vliegen, daarom laten ze zich vaak op de stroom van de wind meevliegen.
Er bestaan meer dan zesduizend soorten van. Op basis van deze foto's is niet te bepalen welke ondersoort het kan zijn.
Amadea
8 jaar geleden
ik denk zilvervisjes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Nou, die zijn razendsnel. Dus dat voldoet niet aan de vraag.