Groeit je teennagel van je kleine teen net zo snel als de nagel van je grote teen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
kierkegaard47
8 jaar geleden
Grappige vraag! Volgens deze link niet per sé (wel in het engels): http://someinterestingfacts.net/do-all-nails-grow-same-rate/

Antwoorden (1)

Nee.
Bij zoogdieren is er een samenhang tussen de lengte van het eindkootje en de snelheid waarmee de nagel groeit.
Dit betekent bij de mens dat de nagel van de grote teen sneller groeit dan van de kleine teen (en van de vingers op zich ook sneller dan van de tenen).

Toegevoegd na 6 minuten:
De tweede bron (engelstalige Wikipedia) is nodig omdat in de nederlandstalige Wikipedia niet duidelijk staat dat de nagelgroeisnelheid samenhangt met __de léngte van__ het eindkootje.