Stel dat je wat "grond" van een andere planeet mee naar hier neemt... Zou je daar dan een plant in kunnen laten groeien?

bv. van Mars of van Venus of evt. van de Maan.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Waarschijnlijk geen probleem. Ik zou wel eerst de chemische samenstelling van de grond onderzoeken, of er bijvoorbeeld gen giftige mineralen in zitten. Indien niet, dan is mogelijk nog wel bemesting nodig voor de benodigde voedingsstoffen voor de plant, zoals stikstof, fosfor en kalium. Economisch gezien is het halen van "alien' grond natuurlijk waanzin, maar de vraag is leuk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Afgezien van de vraag of dat zou kunnen is het de vraag of je zoiets moet willen?
De mens heeft al genoeg schade aangericht. Australiers dachten ooit het konijn in te voeren omdat het zo leuk was, het beest kende geen natuurlijke vijanden, dus aantallen explodeerden, waardoor natuurlijke flora en fauna het erg moeilijk kreeg.
Idem met de opossums in Nieuw Zeeland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als in die grond de benodigde voedinsstoffen zitten zou ik niet weten waarom het niet zou kunnen. Er kunnen ook planten groeien op kleikorrels enzo..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit hangt van nog meer factoren af, denk bijvoorbeeld aan de temperatuur, de samenstelling van de lucht (hoeveel procent zuurstof, stikstof), hoeveel licht de plant krijgt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. zou een ongelooflijke toeristische attractie kunnen zijn, of een laboratorium experiment. Je zult die grond niet zomaar even kunnen invoeren zonder een paar documenten in te vullen.