Op welk tijdstip (of dagdeel) worden de meeste kinderen geboren?

Is daar een trend in? Zo ja, waaraan ligt dat?

Is dat bijvoorbeeld s'morgens wanneer alle lichaamsprocessen toch al makkelijker op gang komen of juist s'avonds als de geboorte in rust kan beginnen?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Antwoorden (1)

Voorzover ik weet worden er op ieder moment van de dag kinderen geboren: de "natuur" heeft geen voorkeur voor een bepaald moment.

Alleen wanneer de geboorte vanwege complicaties moet worden opgewekt, zal het medisch personeel (of wie dan ook helpt bij de geboorte) hiervoor in het algemeen zo mogelijk een handig moment kiezen. Dat is dan meestal overdag: dan is extra hulp, mocht die nodig zijn, het best beschikbaar. Overdag en met name 's morgens worden daardoor relatief meer kinderen geboren dan op andere momenten van de dag.
Antoni