Waarom stikt het van de muggen bij mijn buitenlamp(toelichting)?

terwijl we weten dat er geen mug op licht af kwam

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mug-binnen-licht-aanlaat-slaapkamer.58060#346052

hier te lezen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overdag t licht aan? Haha ja dat doen die uan barca
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar staat dat het overdag is ? jij moet werken overdag,en niet met die telefoon spelen,anders bel ik je chef op hahahah

Het beste antwoord

Heel veel insecten worden door het licht aangetrokken, zelfs de nachtvlinders die alleen in het donker vliegen trekken naar het licht.
Muggen zijn er in tientallen soorten, de muggen die je nu bij de buitenlamp ziet vliegen zijn bijna zeker geen steekmuggen, die houden nou juist niet van licht, die zoeken een donkere plek op.
Wel is het mogelijk dat de warmte van de lamp overeen komt met onze lichaamsthemperatuur, dan zou het kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze komen op de hogere temperatuur af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze komen idd op hoge tempratuur af maar heb okal gehoord dat ze op de geur afkomen
zoals een kaars die een geur heeft
mensen die hebben verschillende lijkfsgeuren
en het bloed dat maakt het ook uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in theorie klopt het wel dat ze op licht af komen.
maar dat geldt op een andere manier , dat houd in dat ze vaak ook op een wit plafond zitten of liche muren omdat ze dan denken/hopen dat het een warmte bron is.
en dat is dan perfect voor hun eitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Muggenlarven leven in stilstaand water. Muggen zetten hun eitjes dan ook af op waterplanten. Een muggensoort die zijn eitjes op een plafond of een muur afzet, zal snel uitsterven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet ik maar water weer kaatst normaal ook het zon licht waardoor ze zich daar door wel aangetrokken voelen om daar heen te gaan :)