Is het rechteroog sneller in het benoemen van wat iets is als het linkeroog?

Het rechteroog is meer gelinkt met de linkerhersenhelft. Nu is de linkerhersenhelft meestal meer verantwoordelijk voor taal en woorden.

Is er dan een verschil in snelheid waar te nemen als men één oog zou afplakken en een de naam van een voorwerp moest noemen?

Of is de hersenbalk naar de linkerhersenhelft niet een waarneembare hindernis om woorden even snel op te noemen als een directere verbinding via het rechteroog/linkerhersenhelft?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ik denk niet dat het zo werkt, alles wat het oog waarneemt, wordt naar het achterste deel van de hersenen gestuurd door de oogzenuw, pas als het daar terecht is gekomen, wordt die informatie als zien ervaren. Zowel de informatie van het linkeroog, als het rechteroog komen op dezelfde plek terecht.