Hoe werkt luchtverfrisser?

Hoezo kan het vieze luchtjes echt oplossen (staat op de verpakking)? Herkent het deze moleculen dan? Hoe dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.5K
Rieneke1
8 jaar geleden
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/70657-oust/

Antwoorden (1)

Nee zo werkt een luchtverfrisser niet. Vieze (en alle andere) geuren worden veroorzaakt door gassen. Die kan je wel oplossen maar dan moet je je hele toilet onder water zetten. De werking van luchtverfrissers bestaat hieruit dat ze meer geurstoffen verspreiden dan er al hangen en die zodoende overheersen. Je ruikt de poeplucht dan niet meer en de luchtverfrisser wel, hoewel beide geurstoffen nog gewoon in de lucht hangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WimNobel
8 jaar geleden
Nou, volgens de door Rieneke gegeven link is maskeren slechts één van de vijf mogelijke technieken. En als er bij Oust staat dat het opgelost wordt dan valt dat eerder onder adsorptie, lijkt me.