Ja, algen groeien goed in een pH 9.
In de bron vind je een uitgewerkt experiment waarbij algen gekweekt worden . -

-----Meet met de pH-meter de pH-waarde van de oplossing. De gemeten waarde dient pH > 8 te zijn.
- Giet de inhoud van de fles met algenconcentraat in het medium.
- Meet de pH opnieuw (deze zal naar verwachting pH 9 – 9,5 zijn).
- De algencultuur is nu klaar en heeft vervolgens tijd nodig om te groeien.-------
Erna55