Om contact te maken met soortgenoten en om aandacht:

"Kijk eens, hier ga ik!"

Wij hebben dat misschien niet zo in de gaten, maar vogels communiceren onderling.

Trouwens, het is hetzelfde als het gillen van meiden en het roepen en met brommers herrie maken van de jongens, als de school uit is.

"Kijk mij eens!"

Het is bij mij tegenover, waar een school is, soms net een eendevijver of meeuwenkolonie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om zichzelf en anderen iets duidelijk te maken. Het heeft een signaalfunctie en is een vorm van communicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wij als mooi ervaren bij vogels van het fluiten van een merel als hij over vlieg is in werkelijkheid puur schelden. En duidelijk maken dat er geen grappen gemaakt moet worden. Het is dus puur schelden tegen elkaar.