Waarom zijn de druivenranken in Frankrijk zo klein?

Dan heb je toch ook minder druiven? In mijn tuin staat een enorme rank die emmers druiven produceert. Daar zijn die rankjes in Frankrijk maar zielige hompjes bij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

vele zielepietje maken 1 grote zeurpiet.
Maar je hebt gelijk; misschien omdat de druiven in Frankrijk zijn geënt op een Amerikaanse druivensoort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoeveelheid druiven aan één stok wordt expres beperkt gehouden. Dat is om de kwaliteit beter te maken. Je kunt wel nagaan dat 20 trossen druiven minder geconcentreerd worden dan 10 trossen. In Frankrijk is de gemiddelde opbrengst per hectare meestal beduidend hoger dan bijvoorbeeld in Spanje. Daarom zijn die laatste wijnen voller en geconcentreerder dan de gemiddelde Franse wijn.
Dus hoe hoger de kwaliteit, hoe lager de opbrengst.
(in het algemeen gesproken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit geld het zelfde voor onze appelbomen het is gewoon makkelijker met plukken ipv dat je elke keer de later op moet.