Ja,De walnoten in de tuin zijn een lekkernij voor de eekhoorn , maar ook voor de eksters.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je antwoord klopt maar je bron is niet betrouwbaar. Dat van Amadea nog minder. Het Handbuch der Vögel Mitteleuropas noemt walnoten als voedsel van eksters.
Amadea
8 jaar geleden
Ja. Het zijn geliefde noten onder de kauwtjes, kraaien en eksters. Met hun puntige snavel hakken ze net zo lang op het omhulsel tot ze de felbegeerde noot kunnen oppikken. Ook wordt hiermee het raadsel opgelost waarom de noten soms zo’n eind van een walnotenboom liggen. Als vogels zo’n grote walnoot in hun bek hebben vliegen ze onrustiger dan wanneer er niks tussen hun snavel klemt. Wanneer dan een soortgenoot de achtervolging inzet is de kans om de noot te verliezen aardig groot. Bronnen:
- http://www.hendrik-jandewit.nl/category/eksters/