Wanneer je regenwormen in de koelkast bewaard kunnen ze zo'n 7 dagen zonder eten. In de koelkast is het koud waardoor ze in een sluimerslaap komen. Buiten de koelkast kunnen ze tot 5 dagen zonder eten.

Uit visserslatijn : op zich kun je pieren heel lang bewaren in de koelkast. Gewoon in een bakje (met deksel!!) met wat tuinaarde of de 'troep', niet met kranten, want die ontrekken te veel vocht aan de pieren.
Deze tuinaarde/troep moet je wel om de week even verversen, anders gaan de pieren dood. Ook zijn er pieren te koop in speciale zakken en daarin kun je ze maanden bewaren, mits in de koelkast. In de koelkast is het zo koud dat wormen in een soort slaaptoestand komen en daardoor stopt hun stofwisseling bijna geheel.
Erna55