wat zijn deze wormpjes in mijn aquarium?

Ik heb een aquarium met een muskusschildpad en die was even bij vrienden thuis neergezet voor een weekje vanwege mijn verhuizing. Vandaag weer opgehaald, maar ik zag 5 van deze wormpjes er in. Weet iemand wat dit zijn en hoe ze er in kwamen? Kunnen ze kwaad? Ze zijn ongeveer 1cm lang

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik be licht kleurenblind, maar ze leken een rood lijf te hebben met een zwarte kop (vanuit een kleurenblind perspectief)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Biologie
2.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik lees vanalles: mogelijk muggenlarven die meegekomen zijn uit/met waterplanten
Of heeft je schildpad een worminfectie opgelopen?
Planaria worm? Googel maar eens op "wormen aquarium schildpad" ik kwam bij diverse fora met soortgelijke vragen en meer gedetailleerdere weergaven van wormen, wellicht herken jij degene die in jouw bak zijn terechtgekomen

Antwoorden (1)

De foto is niet echt scherp, maar ze lijken sprekend op rode muggen larven.
Mogelijk is dat als voer gegeven.
Zijn te koop in een vissen winkel.
Kunnen dus ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nounka
8 jaar geleden
Dat leek mij ook het meest passende. Die 'bloodworms' zijn altijd lekker voor de beestjes.