is versneld grijs of kaal worden door stresshormonen onomkeerbaar?

Je blijkt door stresshormonen ineens vrij snel grijs te kunnen worden en misschien ook wel kaal. Maar is dat proces omkeerbaar, zodat in tijden van ontspanning je weer meer kleur krijgt en of haar?

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, voor zover ik weet komt de kleur niet terug, er wordt geen kleur meer aangemaakt, ook niet als de stress voorbij is. Ook kaal zal blijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn wel kleuringen op de markt die alleen het grijze haar camoufleren:
https://www.deonlinedrogist.nl/just-for-men-m-478.html?cross=0&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BNL%5D%20Merken%20-%20Just%20for%20Men&utm_term=just%20for%20men
Dit product bestaat ook voor vrouwen, het enige verschil is de foto en de tekst op de verpakking en de kleinere maat handschoenen.

Het beste antwoord

In veel gevallen blijvend . Maar gaat het snel dan grote kans dat het weer terug komt . Soms eerst kleurloos dun . Een aantal nog niet te doorgronden haaruitval situaties die niet door het mannelijke hormoon worden veroorzaakt kunnen plotseling optreden . De munt kaalheid ( de vorm ) is de bekendste maar het kan ook totaal toeslaan dus ook het schaamhaar en de wenkbrauwen . Komt dat weer goed vaak wel maar helaas niet altijd . Mensen die grijs zijn blijven grijs maar er zijn situaties dat het haar plotseling grijs wordt en dan weer kleur krijgt ?!? . Een niet officiële regel als het langzaam gaat komt het niet terug gaat het heel snel dan komt het vaak langzaam terug .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kaalheid is meestal onomkeerbaar. Wat het kaal worden (enorm) kan vertragen is iedere dag met een handdoek 1 a 2 minuten je hoofdhuid raggen tot het lekker rood wordt. Veel kalende mannen blijven van hun hoofdhuid/haar af omdat er haren aan de handdoek/kam/borstel blijven zitten en ze denken dat ze dan sneller kaal worden. Echter, als je een week goed te keer gaat op je hoofd, zul je zien dat er daarna nauwelijks nog een haar uitvalt. Ook na maanden/jaren valt er nauwelijks nog een haar uit. De haren die, na goede doorbloeding, uitvallen zijn aan het eind van hun (ca. 6 jaar) cyclus en dat merk je bijna niet. Dat is een natuurlijk proces, ook bij mensen met veel haar.
De tragiek is dus dat kalende mensen hun kaalheid (enorm) versnellen door er zo min mogelijk aan te komen hetgeen hun kaal worden juist versnelt. Geef je haar te eten en ze zal beter groeien, sterker worden. Eten geven is in dit geval zorgen voor bloed bij het haarzakje.