Kan de mollen tunnel vol water lopen en de mol verdrinken?

Toegevoegd na 22 minuten:
ik wil ze niet verdrinken. alleen weten of ze kunnen overleven bij harde regen. sorrie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
16.6K

Het beste antwoord

Nee hoor dat zal je niet lukken, het water zakt veel te snel in de grond weg, deze grond is juist door al dat mollengegraaf heel los geworden.

Toegevoegd na 1 uur:
Mollen kunnen onder een sloot doorgraven en zullen wel meer natte pootjes hebben en bij veel regen gaan ze gewoon wat hogerop zitten,of komen de grond uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan kan wel als het weiland waar de mol actief is overstroomd.
Het gaat niet als je er bijvoorbeeld een tuinslang voor wilt gebruiken en de mol zo wilt verzuipen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kun je beter een mollenklem plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mollen een gangenstelsel hebben van ongeveer 150 vierkante meter en dat is onbegonnen werk.
Ook komen er door het water wormen naar de plek en dat is de hoofdmaaltijd van de mol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het inhumaan is om zo'n diertje te verdrinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik wil deze dieren niet verdrinken.
ik vraag het om dat ik wil weten of ze harde regen kunnen overleven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken kunnen mollen een flinke regenbui goed aan.
Maar als een weiland onderloopt is het voor een mol toch echt, einde verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, sorry, ik dacht even dat je ze wilde verdrinken, haha. Kom me al niet voorstellen dat je dat zomaar zou willen.
Het gangenstelsel van de mol heeft een heel goed afwaterings systeem.
Omdat bij overvloedige regenval het regenwater ook afgevoerd moet worden.
Het gangenstelsel gaat wel tot het grondwater,omdat de mol vaak drinkt.
En als je geen last hebt van een mol dan moet je hem gewoon laten leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik wel zeker van niet.
Onder onze vijver zit er één, de vijver is nu zo lek als een mandje maar meneer of mevrouw mol graaft rustig verder.
Terwijl dus mijn vijver water in zijn gangen loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doorgaans heeft de natuur een oplossing voor dit soort zaken, maar er gaat wel eens wat mis.
Aangezien molen niet op dlijst vanbedreigde maar onwenselijke diet\ren staatkun je concluderen dat het die dieren goed lukt sucesvol te zijn. Mogelijk dat er wel eens een mol verdrinkt maar je kunt er weinig aan doen en ook die overleden mol zal weer zijn nut hebben en in de natuur worden opgenomen. Het us van belang dit soort zaken in het groot te zien.
Wat if al zou de mol daardoor uitsterven dan hoort dat zo en het is ook helemaal niet erg dat bepaalde soorten verdwijnen. DFieren sterven al net zo lang uit als de aarde bestaat. De kracht van de natuur is dit weer op te vangen.
Een enkel dier dat door een foutje zal sterven en is ingecalculeerd. Pas wanneer dieren massal gaan sterven door toedoen van de mens is het tijd echt zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij harde regen zal het niet zo snel gebeuren. Mollengangen zijn erg uitgebreide stelsels, waarvan sommige gangen tot onder het grondwaterniveau leiden. Deze gebruiken ze normaal gesproken om te drinken, maar als er water door de gangen stroomt, werkt het als een soort zinkput. Verder zijn mollen uitstekende zwemmers.